Întrebări frecvente
Înainte de a achiziționa un serviciu oferit de VoIPIT te rugăm să parcurgi informațiile de mai jos, unde găsești răspunsuri la întrebările pe care le primim frecvent de la clienții noi. Poți afla, de asemenea, ce trebuie să faci pentru a beneficia de un serviciu de calitate.
Ce am nevoie pentru a utiliza un serviciu de telefonie VoIP?
Pentru a utiliza serviciile noastre ai nevoie de:
- O conexiune la internet (de preferat cu fir, nu wireless).
- Un aparat telefonic VoIP (recomandăm) sau o aplicație VoIP instalată fie pe telefonul mobil fie pe calculator.
De ce să cumpăr un telefon VoIP dacă există aplicații software, unele chiar gratuite?
Aplicațiile software depind foarte mult de sistemul de operare pe care rulează (Windows pentru calculatoare, Android pentru echipamentele mobile). Se întâmplă frecvent ca sistemul de operare să intervină asupra modului în care funcționează aplicația. De exemplu, unele telefoane Android dezactivează aplicațiile automat, pentru a economisi baterie. Același lucru se poate întâmpla și cu calculatoarele care rulează Windows, atunci când intră în standby. Fiind dezactivate, aplicațiile pierd conexiunea cu serverele noastre și, implicit, nu mai pot primi apeluri.
Pe de altă parte, aparatele telefonice VoIP sunt echipamente produse exclusiv pentru acest serviciu și nu depind de un sistem de operare. Conexiunea cu serverele noastre este foarte stabilă, iar aparatele sunt ușor de pus în funcțiune și de utilizat.
Abonamentele VoIPIT sunt perfect compatibile cu aplicațiile software, însă pentru un serviciu de calitate vă recomandăm achiziționarea unor telefoane fizice.
Pot utiliza conexiuni wireless pentru serviciul VoIP?
Serviciul de telefonie VoIP necesită o conexiune la internet. În cazul telefoanelor mobile Android această conexiune nu poate fi decât wireless (fără fir). În cazul unui calculator / laptop conexiunea poate fi atât prin cablu cât și wireless. Aparatele telefonice VoIP necesită conexiune prin cablu la internet (există unele modele care permit și conexiune fără fir).
Conexiunile wireless (fără fir) depind foarte mult atât de calitatea routerului care le gestionează cât și de numărul de utilizatori activi. Din acest motiv, pot apărea perioade aglomerate în care apelurile realizate wireless se întrerup brusc, mai ales dacă se utilizează un router de uz casnic.
Telefonia poate funcționa și pe conexiuni wireless, însă pentru un serviciu de calitate VoIPIT recomandă utilizarea conexiunilor cu fir.
De ce se întrerup apelurile pe conexiune wireless, deși internetul funcționează bine?
O conexiune wireless poate avea întreruperi, semnal slab etc. Atunci când se încarcă un site, acest lucru doar mărește timpul de încărcare (de exemplu, pagina Google nu se mai încarcă într-o secundă, ci în 2 secunde).
Telefonia însă, necesită o conexiune stabilă. Dacă, pe parcursul unui apel, legătura cu serverul nostru se întrerupe, chiar și pentru jumătate de secundă, atunci apelul se poate întrerupe.
VoIPIT recomandă utilizarea serviciului VoIP folosind conexiuni prin cablu.
Aparatul telefonic VoIP trebuie alimentat cu energie electrică?
Majoritatea telefoanelor VoIP suportă protocolul PoE (Power over Ethernet). Dacă telefonul este conectat la rețeaua de internet prin cablu și dacă rețeaua suportă PoE atunci aparatul telefonic nu necesită alimentare cu 220V. Altfel, telefonul trebuie alimentat cu energie electrică.